Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Βασικοί Κανόνες Κυκλοφοριακής Αγωγής Για Την Προστασία Των Μικρών Μαθητών


Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και ανταποκρινόμενο στα αιτήματα Φορέων για υποστήριξη σε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μικρών μαθητών και των γονέων τους με στόχο την πρόληψη και μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, επισημαίνει προς τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και όλους τους πολίτες γενικότερα τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται για την ασφάλεια των παιδιών.  
Με βάση στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας τα παιδιά είναι οι κατ’ εξοχήν ευάλωτοι χρήστες του δρόμου καθόσον τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκοσμίως την 2η αιτία θανάτου για τις ηλικίες 5-14 ετών.   Συγκεκριμένα το Ι.Ο.ΑΣ. επισημαίνει:   - Οι γονείς αποτελούν το καλύτερο παράδειγμα για τα παιδιά τους. Για το λόγο αυτό θα πρέπει οι ίδιοι να αποτελέσουν σωστό πρότυπο συμπεριφοράς στο δρόμο ως πεζοί και ως οδηγοί.   - Τα παιδιά ηλικίας έως 8 ετών όταν διασχίζουν το δρόμο θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από κάποιον ενήλικα, ο οποίος θα τα κρατάει σφιχτά από το χέρι. Σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν δύνανται να αντιληφθούν ακόμη την απόσταση ή την ταχύτητα ενός αυτοκινήτου και είναι δύσκολο να προστατεύσουν τον εαυτό τους από ένα διερχόμενο όχημα. - Φορέστε στα παιδιά σας ανοιχτόχρωμα ρούχα. Προτιμάτε σχολικές τσάντες και αθλητικά παπούτσια με ανακλαστικά στοιχεία. Μπορείτε επίσης να προσθέσετε στην τσάντα τους ή στα παπούτσια τους ανακλαστικά αυτοκόλλητα.  - Επιλέξτε μία ασφαλή διαδρομή από και προς το σχολείο και κρατάτε το παιδί σας από το χέρι και πάντα από την εσωτερική πλευρά του πεζοδρομίου. Εξηγήστε του τους κινδύνους που ενδεχομένως να αντιμετωπίσει. - Μην επιτρέπετε στο παιδί σας να διασχίζει το δρόμο ανάμεσα από παρκαρισμένα οχήματα. Μία τέτοια περίπτωση είναι επικίνδυνη καθώς οι οδηγοί δε θα μπορούν να διακρίνουν το μικρό μαθητή. - Δείξτε οι ίδιοι στο παιδί σας πώς να διασχίζει το δρόμο ως ακολούθως: 1.βρείτε ένα ασφαλές σημείο 2.σταματήστε πριν την άκρη του πεζοδρομίου 3.κοιτάξτε και ακούστε με προσοχή αν πλησιάζουν οχήματα 4.κοιτάξτε αριστερά, δεξιά και αριστερά 5.περιμένετε να απομακρυνθούν τα τυχόν διερχόμενα οχήματα 6.διασχίστε προσεχτικά το δρόμο χωρίς να τρέχετε - Σιγουρευτείτε ότι το παιδί σας ακολουθεί τους παραπάνω κανόνες. Μετά από κάποιο διάστημα μπορείτε να ζητήσετε από το ίδιο να σας περάσει απέναντι.- Στο αυτοκίνητο τα παιδιά θα πρέπει πάντα να είναι δεμένα στο ειδικό καθισματάκι. Δε θα πρέπει να βρίσκονται ποτέ μόνα τους στο αυτοκίνητο. - Η αποβίβαση και επιβίβαση του παιδιού από το όχημα πρέπει να γίνεται από την πλευρά του πεζοδρομίου, όσο πιο κοντά στην είσοδο του Σχολείου. Ποτέ μην παρκάρετε απέναντι από την είσοδο του Σχολείου καλώντας τα παιδιά να έρθουν σε εσάς. Διασφαλίστε την προστασία των παιδιών χωρίς ωστόσο να παρεμποδίζεται η ομαλή κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων και πεζών. - Σεβαστείτε και διευκολύνετε το έργο του Σχολικού Τροχονόμου - Αποτελέστε οι ίδιοι σωστό πρότυπο συμπεριφοράς για το παιδί σας φορώντας τη ζώνη σας, επιδεικνύοντας ευγένεια κατά την οδήγηση και σεβόμενοι τους κανόνες του Κ.Ο.Κ.  - Σε περίπτωση που το παιδί σας χρησιμοποιεί λεωφορείο θα πρέπει να του επισημάνετε ότι πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό κατά την επιβίβαση και αποβίβασή του από αυτό. Μέσα στο λεωφορείο θα πρέπει να παραμένει καθισμένο και δεμένο (εφόσον υπάρχει ζώνη ασφαλείας) με τα πράγματά του τοποθετημένα κάτω από το κάθισμα μέχρι την ολοκλήρωση της διαδρομής. Αναφορικά με τα Σχολεία πέρα από τις εξαγγελίες της Πολιτείας το Ι.Ο.ΑΣ. επισημαίνει προς τους Συλλόγους Γονέων και τις Τοπικές Αρχές να εντοπίζουν τα προβλήματα γύρω από τα Σχολεία ώστε να προωθούν την επίλυσή τους σε συνεργασία με τους ειδικούς και τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες. Τέλος, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» πραγματοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα από ειδικά εκπαιδευμένους «Εμψυχωτές» σε Σχολεία της Αθήνας αλλά και της Περιφέρειας, σε Εμπορικά Κέντρα και χώρους συγκέντρωσης γονέων, σε διάφορες περιοχές της Αθήνας (στο κέντρο, στο Μαρούσι, στην Τεχνόπολη, στην Πειραιώς), μετά από αιτήματα γονέων, δασκάλων, και άλλων φορέων. Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών του δραστηριοτήτων το Ινστιτούτο έχει προχωρήσει στην έκδοση εκπαιδευτικής ιστορίας υπό τον τίτλο «Γίνε Ιππότης της Οδικής Ασφάλειας», με ήρωα τον Ευγένιο, τον Ιππότη της Οδικής Ασφάλειας, έναν ήρωα της Σωστής Κυκλοφορίας στο Δρόμο που εισάγει τα παιδιά με τρόπο εύκολο και κατανοητό σε έννοιες σχετικές με την Οδική Ασφάλεια. Τη φετινή σχολική χρονιά ας ακολουθήσουμε τις συμβουλές του Ι.Ο.ΑΣ. και του Ιππότη Ευγένιου και ας δουλέψουμε συλλογικά και αλληλέγγυα με στόχο να μη χαθεί κανένα παιδί στην άσφαλτο.
Νέος ΚΟΚ: Αφαίρεση άδειας-πινακίδων για κινητό, ζώνη, κράνος και ρίψη τσιγάρου

Μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα αλλά και τριπλάσια προσαύξηση, ανάλογα με το εισόδημα του κάθε οδηγού προβλέπει μεταξύ άλλων- ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας.
Μεγάλες καμπάνες έρχονται για τις παραβάσεις που αποτελούν καθημερινές συνήθειες όπως η χρήση κινητού, η έλλειψη κράνους και ζώνης ασφαλείας, η στάθμευση σε ράμπες ή η παρεμπόδιση της διάβασης των ατόμων με αναπηρία και η χρήση της Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους. Επίσης για φορτηγά που προσπερνούν μέσω της δεξιάς λωρίδας προβλέπεται αφαίρεση οδήγησης για 30 ημέρες.

Αν υπάρχει υποτροπή τότε προβλέπεται αφαίρεση και επανεξέταση της άδειας οδήγησης.
Ο νέος νόμος ταξινομεί τις παραβάσεις του ΚΟΚ σε τρεις κατηγορίες: στις χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας. Η διαβάθμιση θα γίνει μετά από εισήγηση της επιτροπής Οδικής Ασφάλειας. Προβλέπονται επίσης και δύο πρόσθετες κατηγορίες: της πολύ υψηλής συχνότητας και τις αντικοινωνικής συμπεριφοράς.

Και στις δύο θα αφαιρείται η άδεια οδήγησης για 60 ημέρες.

Σε όλες αυτές τις παραβάσεις (πλην προσπεράσεων φορτηγών που η ποινή είναι οι 30 μέρες χωρίς αφαίρεση πινακίδων την πρώτη φορά) προβλέπονται μηδενικά πρόστιμα αλλά διοικητικά μέτρα που είναι η αφαίρεση διπλώματος και πινακίδων για 60 ημέρες.

«Δεν έχουμε ΚΟΚ που είναι μέσο είσπραξης, αλλά έχουμε έναν παιδευτικό κώδικα. Πρέπει αυτό να το περάσουμε στους οδηγούς και αυτή την προσπάθεια επιχειρούμε να την ετύχουμε με πολύ σημαντικές αλλαγές» δήλωσε χθες ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως ανέφερε σήμερα, έχουμε έναν κώδικα με χιλιάδες παραβάσεις, όπου κάθε μία έχει το δικό της πρόστιμο. Δεν είναι κατανοητό ποια παράβαση είναι επικίνδυνη και ποια κοστίζει περισσότερο στην κοινωνική συμπεριφορά. Για το λόγο αυτό θα αφιερωθούν διδακτικές ώρες σε όλες τις τάξεις του δημοτικού σχολείου για θέματα οδικής συμπεριφοράς.

«Θέλουμε να χτυπήσουμε την αρχή έχω λεφτά, παρανομώ και πληρώνω» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης. «Οι ίδιοι κανόνες προβλέπονται στην Ελβετία, στην Φινλανδία σε χώρες που εφαρμόζουν τις αρχές της πραγματικής ίσης μεταχείρισης των πολιτών» ανέφερε.

Από την κατηγορία της επιβολής προστίμων με εισοδηματικά κριτήρια εξαιρούνται μία σειρά από σοβαρές παραβάσεις όπως η κατανάλωση αλκοόλ, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, οι διατάξεις για τον τρόπο προσπέρασης οχημάτων, κλπ. Το υπουργείο σκοπεύει να θεσμοθετήσει ένα δεύτερο σχέδιο νόμου που θα εξετάζει όλο το καθεστώς των διαδικασιών για τις άδειες οδήγησης, τις εξετάσεις, κλπ.

Στα 150 χιλ. το όριο ταχύτητας

Στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του οδικού δικτύου, ο νέος νόμος δίνει την δυνατότητα αύξησης του ορίου ταχύτητας από τα 130 χιλιόμετρα στα 150 χιλιόμετρα μετά από μελέτη και έγκριση από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Απαγορεύσεις τίθενται για τις τετράτροχες μοτοσυκλέτες (γουρούνες) όπου απαγορεύεται η χρήση τους στο οδικό δίκτυο της χώρας.

Τι αλλάζει για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα

Για τα εισαγόμενα αυτοκίνητα, θεσπίζονται μηχανισμοί ελέγχου, με στόχο την καταπολέμηση των παράνομων κυκλωμάτων με συγκεκριμένες βεβαιώσεις που πλέον θα παρέχονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Τέτοιες βεβαιώσεις είναι η έγκριση τύπου με την οποία ταξινομήθηκε ένα αυτοκίνητο, ημερομηνία ταξινόμησης, βεβαίωση από επίσημους αντιπροσώπους σχετικά με ποιες ανακλήσεις έχουν γίνει, βεβαίωση του ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης κ.α. Θα χρειάζεται ακόμη και υπεύθυνη δήλωση του αγοραστή πως έχει λάβει υπόψη τα προαναφερθέντα στοιχεία.

Σύμφωνα με τον υπουργό υπάρχουν πολίτες που έχουν αγοράσει πολύ ακριβά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που στη συνέχεια διαπιστώνεται πως δεν αντιστοιχούν τα χαρακτηριστικά τους, σε αυτά για τα οποία πλήρωσαν.

Στο νέο νόμο που περιλαμβάνεται μαζί με τα ταξί στο νομοσχέδιο για τις Μεταφορές, ο εισαγωγέας θα αποζημιώνει πλήρως τον αγοραστή αν διαπιστωθεί πως η άδεια κυκλοφορίας δεν αντιστοιχεί στα πραγματικά στοιχεία του αυτοκινήτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου