Τρίτη 27 Μαρτίου 2018

Πληροφορίες ΚΟΚ

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας είναι το νομοθέτημα που ρυθμίζει τη δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, πεζών και ζώων στο οδικό δίκτυο και σε ορισμένους άλλους χώρους. Ο νέος Κ.Ο.Κ. τέθηκε σε ισχύ με τον νόμο 2696 στις 23 Μαΐου 1999 και έκτοτε έχει τροποποιηθεί κυρίως με τους νόμους 3542 το 2007 και 3710 το 2008.
Ο κάθε οδηγός υποχρεούται να τον τηρεί καθώς σε περίπτωση παραβίασης του επιφέρει πρόστιμα, ποινές στο ΣΕΣΟ, μέχρι και φυλάκιση.

Οι κλίμακες και τα πρόστιμα.
Με τον νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
  • Χαμηλής επικινδυνότητας
  • Μεσαίας επικινδυνότητας
  • Υψηλής επικινδυνότητας
Τα πρόστιμα θα είναι ως 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία, από 101 ως 300 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία και ως 600 ευρώ για τις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις.
Παράλληλα οι παραβάσεις χωρίζονται σε «υψηλής συχνότητας» και «αντικοινωνικής συμπεριφοράς».
Απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας
Την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες του οχήματος θα χάνουν για 60 ημέρες οι οδηγοί που:
  • Χρησιμοποιούν κινητό χωρίς ακουστικά ή στην ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση
  • Παρκάρουν σε θέσεις ή διαβάσεις ΑμεΑ
  • Χρησιμοποιούν την ΛΕΑ
  • Δεν φορούν ζώνη ή κράνος
  • Δεν ασφαλίζουν τα παιδιά σε ειδικά καθίσματα ή με τη ζώνη
  • Πετάνε τσιγάρο ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά



Ο κώδικας οδικής κυκλοφορίας είναι ένα σύνολο κανόνων που επηρεάζουν την συμπεριφορά όλων όσων κινούνται στο οδικό δίκτυο. Στην Ελλάδα εφαρμόστηκε πρώτη φορά το 2007 από τον Μιχάλη ντε Λιάπλακα την ώρα που οδηγούσε προς το υπουργείο Μεταφορών και συν υπογράφτηκε από συβαρίτη πολιτικό που αναζητούσε μια κομμένη γράνα. Συμπλήρωσε με μελάνη τον Α.Κ.Κ. (Άγραφος Κανόνας Κυκλοφορίας) που ίσχυε μέχρι τότε. Είναι χωρισμένος σε δύο μέρη: στα σήματα και στους κανόνες σχετικά με την ορθή συμπεριφορά στο δρόμο. Μια τρίτη παραλλαγή και η πιο θανατηφόρα είναι ο συνδυασμός των δύο προηγούμενων.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου